• Medical taping

• Medical taping is een mooie aanvulling die helpt voor je klacht: snel minder pijn en makkelijker bewegen. De tape geeft langere tijd steun aan spieren en gewrichten. Daar waar jij het nodig hebt, zónder dat dit je bewegingsvrijheid beperkt.

Voor welke klachten is Medical Taping geschikt?

Deze taping is heel veelzijdig en geschikt voor allerlei soorten klachten. Denk aan het behandelen van blessures of klachten door overbelasting en het verminderen van zwellingen. Dit zorgt voor een snelle vermindering van pijn en makkelijker bewegen. Niet voor niets wordt de tape heel veel gebruikt in de sportwereld.

Voordelen Medical Taping

• Snel minder pijn
    • Makkelijker bewegen
    • Herstel spierblessures en verbeteren spierfunctie
    • Verminderen van ontstekingen of vochtophopingen
    • Herstel van de bloedcirculatie en de lymfeafvoer
    • Corrigeren van lichaamshouding en bewegingsrichting
    • Behandelen van klachten door overbelasting (KANS/RSI, tennisarm, golfelleboog)

Hoe werkt Medical Taping?

Je krijgt een aantal stroken felgekleurde tape op je huid die de spieren of gewrichten ondersteunen waar je klachten hebt. De tape is net zo rekbaar en dun als je huid, huidvriendelijk en anti-allergisch. De tape kan tussen de vier en tien dagen blijven zitten. In die tijd kun je er alles mee doen: sporten, douchen en zelfs zwemmen!

De tape is ademend en voert vocht af, dus je krijgt ook geen weke huid onder de tape. Voor het weghalen kun je de tape het beste even nat maken. Soms is het handig om zelf te leren tapen. Dit geeft je meer vrijheid, zeker als je regelmatig getaped moet worden. Perpetuum Mobile kan je leren hoe je hoe je dit zelf kunt doen met het beste resultaat.