• Dry needling

• Dry needling behandeling

Dry needling behandeling is een een speciale techniek waarbij je spieren worden aangeprikt. Hierdoor raken ze snel en langdurig ontspannen. Fijn van deze methode is dat je direct minder pijn hebt en je makkelijker kunt bewegen. Daardoor kun je thuis sneller, beter en effectiever oefenen.

• Voor welke klachten is dry needling geschikt?

Dry needling behandeling is geschikt voor alle pijnklachten waarbij triggerpoints de oorzaak zijn. Denk bijvoorbeeld aan:

• Pijn en stijfheid in spieren
    • Bewegingsbeperkingen in gewrichten
    • Verminderde kracht in spieren
    • Sportblessures
    • Rugpijn
    • Nek-, schouder- en armklachten (RSI, CANS)
    • Hoofdpijn, migraine
    • Voetafwijkingen of beenlengteverschil

Dry needling is niet of minder geschikt bij zwangerschap, acute spierscheuren of angst voor naalden

• Voordelen dry needling behandeling

Dry needling behandeling is een effectieve en snelle methode bij klachten door myofasciale pijn en triggerpoints.

• Inzetbaar bij heel veel klachten
    • Zeer effectief
    • Snel minder pijn en makkelijker bewegen
    • Directe en langdurige spierontspanning
    • Herstel van de stofwisseling in de spier
  • Hoe werkt dry needling?

Dry needling gebruikt een steriele, droge (dry) acupunctuurnaald: er wordt dus niets in de spier gespoten. Bij dry needling behandeling prikken we triggerpoints aan: een verkrampt plekje in een spier dat zorgt voor lokale drukpijn en uitstralende pijn.

Dry needling - fysiotherapie  Perpétuum Mobilé Amsterdam Osdorp

Het inbrengen van het naaldje voel je bijna niet. Bij het aanprikken van het juiste triggerpoint, spant de spier zich even aan. Dat geeft kortdurend een soort krampgevoel en soms ook uitstralende pijn. Daarna ontspant de spier weer en kun je makkelijker bewegen. Vaak voelt het behandelde gedeelte wel wat vermoeid, beurs of stijf aan. Dat is meestal maar kort. Thuis kun je rustig bewegen en de behandelde spieren licht rekken en warmte geven.

>> Lees meer in de folder Dry Needling behandeling (PDF)