• Cupping

• Cupping-therapie of cuppingmassage is een intensieve manier om spierknopen te ontspannen. Met een vacuüm cup op de pijnlijke spier, stimuleren we stevig je huid en bindweefsel. Dit zorgt voor een extreem goede doorbloeding en ontspanning van de spieren.

Voor welke klachten is cupping geschikt?

Vooral bij spier- en gewrichtspijnen is het effect snel merkbaar. Door de diepe bindweefselmassage worden spieren en huid soepel gemaakt en verbetert de doorbloeding. Je komt  "ruimer in je vel te zitten" en voelt je mentaal en fysiek een stuk beter!

• Spier- en gewrichtsklachten
    • Hoofdpijn/migraine
    • Rug-, nek en schouderpijn
    • Pijn in de onderbuik
    • Zwelling, vocht in knie en enkel

De behandeling is niet altijd geschikt voor cliënten met een hoge bloeddruk, trombose of bij zwangerschap. Bij spataderen behandelen we de benen niet.

Voordelen cupping

Cuppingmassage zorgt voor extra doorbloeding, verwijderen van afvalstoffen en snelle ontspanning van spieren. Je kunt er talloze klachten van bindweefsel of spieren mee verlichten of oplossen.

• Zeer effectief
    • Diepe bindweefselmassage
    • Opheffen energieblokkades
    • Gebied tussen wervels behandelen (kan niet met massage)
    • Afvoer verhard vetweefsel

Hoe werkt cupping?

Cuppingtherapie is een eeuwenoude massagetechniek uit China. De cup zetten we op de juiste plaatsen op je huid en wordt vacuüm gezogen. De sterkte van het vacuüm kunnen we heel goed afstemmen op jouw huid. Daarna trekken we de cup over je huid, in de richting van het bindweefsel of de spieren en de energiebanen. Dit is niet pijnlijk, maar kan wel even een onaangenaam gevoel geven.

Na de behandeling kun je blauwe tot zwarte plekken krijgen. Hoe meer spierknopen en afvalstoffen aanwezig zijn, hoe dieper de kleur kan worden. Dit is normaal en deze plekken verdwijnen na een paar dagen vanzelf. Ook kun je de eerste keren een beurs gevoel of napijn krijgen; in het ergste geval 4 dagen. De hersteltijd wordt na elke behandeling korter, omdat je weefsel dan weer gezond wordt.